W naszym Liceum doskonale wiemy, że najefektywniej uczymy się wówczas, gdy robimy coś z pasją i zaangażowaniem. Wykorzystując tę wiedzę, staramy się organizować dla uczniów inspirujące lekcje, a także ciekawe warsztaty, wyjścia i spotkania.

Szczególnie dużo rozwijających atrakcji mamy do zaoferowania uczniom profilu humanistyczno-artystycznego. Właśnie na nim mgr inż. arch. Beata Ryś-Grabowy prowadzi lekcje podstaw projektowania, niezwykle lubiane przez młodzież (świadczy o tym chociażby fakt, że uczniowie, zaangażowani twórczo, wielokrotnie nie wiedzieli, że czas zajęć minął).

Co więcej, w pierwszym półroczu klasy humanistyczno-artystyczne brały udział w warsztatach organizowanych przez Politechnikę Rzeszowską w ramach programu Via Carpatia. Nasi artyści z kl. 1B pod opieką p. Ryś-Grabowy dwukrotnie korzystali z gościnności uczelni, uczestnicząc w spotkaniach „Dzień z architekturą”. Podczas zajęć uczniowie wykonywali rysunki martwej natury z obserwacji oraz za pomocą węgla szkicowali postaci. Mieli również okazję do rozwijania zdolności artystycznych i pogłębienia wiedzy o architekturze – wszystko to dzięki modelowaniu fasad budynków z gliny i wykonywaniu kolaży analogowych.

Z kolei młodzież z klasy 2B uczestniczyła w warsztatach modelarskich, których celem było usprawnienie kreatywności i umiejętności technicznych uczniów. W trakcie pracy w grupach powstały modele mostów, które następnie zostały poddane próbie obciążeniowej. Najtrwalszy most utrzymał aż 25 kg! Drugoklasiści poznali również podstawowe informacje dotyczące rodzajów mostów oraz ich konstrukcji.

A co o warsztatach sądzą sami zainteresowani? „Był to dobrze spędzony czas, który pozwolił udoskonalić umiejętności artystyczne oraz nasze umiejętności postrzegania”, „Było fajnie skorzystać z porządnych materiałów i poczuć się artystą”, „Nauczyłam się nowych technik plastycznych i bardzo polubiłam jedną z nich”, „Miło spędziliśmy czas w dobrze przystosowanej sali”, „Zajęcia były cudowne i bardzo ciekawe. Wiele się na nich nauczyłam”, „Atmosfera była bardzo przyjemna, a przy pracy mogliśmy korzystać z pomocy naszej nauczycielki ze szkoły”, „Zdaliśmy sobie sprawę, jak ważne jest prawidłowe oddanie na rysunku perspektywy. Do tego poznaliśmy sposób zwrócenia uwagi widza na niektóre elementy rysunku za pomocą kontrastu” – to tylko niektóre z opinii naszych uczniów. Wniosek jest jeden: na profilu humanistyczno-artystycznym szlifujemy talenty.