Jakub Płoch i Jakub Witkowski  z klasy 3A zostali laureatami ogólnopolskiej Olimpiady języka angielskiego z elementami języka technicznego LangTech. Sukces cieszy tym bardziej, że Jakub Płoch był o krok od podium, uzyskał 87%, a zwycięzca 93%. Do przystąpiło 853 uczniów z całej Polski. Gratulujemy uczniom i ich nauczycielce, pani Marcie Wójcik – Czerwińskiej.
Okazuje się, że nawet podczas nauki zdalnej nasi  uczniowie osiągają wybitne wyniki w konkursach i olimpiadach językowych. Intensywnie pracują nad doskonaleniem języka ogólnego i specjalistycznego. Dzięki ich pracowitości i wsparciu nauczycieli mogą się wszechstronnie rozwijać.


 
Autorski program nauczania języka angielskiego
Nauczyciele ALO stawiają w pracy z uczniami na rozwijanie tych umiejętności, które będą najbardziej przydatne w dalszym kształceniu, w życiu oraz w pracy zawodowej. Język angielski, jako międzynarodowy język biznesu, nauki i kultury, jest dla nas szczególnie ważny. Doświadczonych nauczycieli polskojęzycznych wspiera Native Speaker, który prowadzi bezpłatne lekcje dla uczniów wszystkich profilów. Członkowie anglojęzycznej grupy teatralnej Halo Theatre Company doskonalą język Szekspira pod okiem znanych rzeszowskich aktorów na profesjonalnej scenie w Klubie IQ.
Klasy dwujęzyczne – język angielski na najwyższym poziomie
Od roku 2020/2021 klasa informatyczna jest klasą dwujęzyczną, od roku 2021/2022 dwujęzyczna będzie również klasa biologiczna-chemiczna. W klasach dwujęzycznych uczniowie mają 6 godzin języka angielskiego tygodniowo, z czego dwie godziny prowadzi Native Speaker, pan Ernest Lucas ze Stanów Zjednoczonych. Lekcje z native speakerem są ukierunkowane na komunikację, przełamywanie barier językowych oraz zdobycie naturalnego akcentu oraz wymowy. Uczniowie opanowują język angielski w stopniu umożliwiającym zdanie matury dwujęzycznej oraz poznają słownictwo specjalistyczne. Klasy humanistyczno-artystyczne Sztuki i projektowania realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i szlifują swój angielski pod okiem native speakera oraz na anglojęzycznych warsztatach szkolnej grupy teatralnej.
Język angielski specjalistyczny 
Nauczyciele przedmiotów kierunkowych, informatyki i matematyki, wprowadzają specjalistyczne słownictwo podczas lekcji przedmiotowych. Dodatkowo, uczniowie pracują metodą projektu.  Opracowują dane zagadnienie, np. w grupach przygotowują projekt programistyczny w aktualnie omawianym języku programowania. Uczą się go prezentować w języku angielskim i przedstawiają swój projekt podczas lekcji wspólnie prowadzonej przez nauczyciela informatyki i native speakera. Już od pierwszej klasy szlifują umiejętność mówienia na tematy informatyczne i otrzymują informację zwrotną od rodzimego użytkownika języka. Dzięki takim metodom nasi uczniowie kończą szkołę mając cenione na rynku pracy umiejętności programistyczne i swobodę posługiwania się językiem branżowym z osobami z zagranicy.
Pasja, kreatywność, język
Oprócz projektów między przedmiotowych, nauczyciele ALO angażują w uczniów w projekty, które pobudzają ich kreatywności i rozwijają umiejętności i pasje. Przykładem takiego projektu jest PROJECT CULTURE, który w okresie nauczania zdalnego zrealizowały klasy 1 i 3. Uczniowie sami wybrali temat projektu, zaplanowali działania i zaprezentowali w dowolnej formie. W efekcie powstały komiksy, projekty architektoniczne w Minecrafcie, filmy, na których uczniowie dubbingowali kwestie aktorów, animacje, wiersze, rysunki, a nawet utwory muzyczne wykonane na perkusji. Cieszymy się, że nasi uczniowie realizują wiele ciekawych projektów z języka angielskiego. Nauka zdalna nie ogranicza ich kreatywności!

(autorzy Aleksander Hawro, Krzysztof Rodzinka, klasa 1a-profil dwujęzyczny)

 

(autor: Emilia Misiuda, klasa 1a-profil dwujęzyczny)